Historie teamu - květen 2015

Soustředění na bajkách Orlické hory - Sněžné 7.- 10.května 2015  (foto + VIDEO!) foto ze soustředění take na Facebooku

Soustředění v Orlických horách se nám vyvedlo nejlépe jak mohlo. Ač předpověď rosniček nebyla zrovna pozitivní, nakonec se ukázalo, že se jednalo o nejlepší počasí letošního chladného května. Oblast Orlických hor si nás dostala jak svojí vzáleností z Vysočiny tak především klidným rázem a pestrým složením zdejších terénů. Ubytování v penzionu Horalka v obci Sněžné nám zajistilo skvělou základnu pro naše výjezdy a složení polopenze dostatečně nasytilo naše hladové žaludky. Celkem jsme za čtyři dny v sedle najezdili 229 km s převýšením 5510m

A jak jsme trénovali:

Den první (7.5.) : najeto 50 km - průměr 13,6 km/h - převýšení cca  1350m  MAPA trasy

Po necelých dvou hodinách jízdy jsme dorazili na chatu Horalka ve Sněžném a lehce po poledni za krásného počasí vyrazili na seznámení s terénem.

Po silnici směrem na Polom a pak po louce sjezdem do Olešnice. Tam jsme objevili solidní hospůdku na náměstí a asi po 7 km se najedli. Dále po žluté značce jsme přejeli státní hranici a hned za hranicí  v Kociolu ostře doleva po zelené polské značce a rozbité asfaltce na Taszow. Tam jsme značku ztratili, ale to vůbec nevadilo, protože jsme si užili krásný sjezd  přes Jarkow do LewinuKlodzkého. Odtud prudkým výjezdem po asfaltce (místy až 23%) na Lešno a po červené značce po hřebeni na vrchol Grodziec (802 m).  Přes krásný prudký sjezdík, který dalo z nás šesti jen pár borců, po hřebínku  a žluté značce dolů přes Jawornicu. Tady se nám kvůli defektu dva borci ztratili, ale po asi jedné hodině jsme se našli. Sjeli jsme do údolí a po zelené přes ZimneWody údolím opět do kopce na silnici na Koziu Halu. Tam mají Poláci spoustu rekreačních objektů a sjezdovek. Kousek po této silnici a na Čihadle jsme přejeli na naší stranu hranice. Tady po cyklotrase vrstevnicovou cestou jsme dojeli na samotu Polom, po žluté jsme sfoukli do Sedloňova a po modré zpět do Sněžného.

Pěkný okruh na odpoledne.

Den druhý (8.5.) : najeto 70 km - průměr 14,5 km/h - převýšení cca  1770m  MAPA trasy

Nyní už jen v 5 lidech (Rosťa odjel ve čtvrtek večer) jsme ráno vyrazili na hlavní hřeben Orlických hor.

Opět směrem na Polom a pak neznačenou cesto na rozcestí  do Polomského sedla. Lesní silničkou jsme vyjeli na hranici a hřeben. Ten začal Šerlichem  (1027 m) a přes Masarykovu chatu po silničce na nejvyšší vrchol Velká Deštná (1 115 m). Pak hřebenovou a vrstevnicovou cestou po rozbitém asfaltu mezi spousty lidí jsme dojeli na Pěticestí. Odtud po žluté značce to byl kousek na vrch Zakletý, ze kterého vedou sjezdovky do Říček. Jednu jsme si vybrali a sjeli dolů. V hospodě Devětsil jsme dali oběd a dále po zelené a kousek po silnici sešupem přes Horní Rybnou pak už cestou do Souvlastní. Zajímavá osada nejen svým názvem. Po silnici přes Kovárnu jsme se dali po červené hřebínkem nad údolím Zdobnice až na Šajtavu. Prudkým svahem nahoru po žluté jsme chtěli najít pramen Kněžné. Bohužel za Šajtavou jsme zabloudili, ale po několika km jsme zase našli žlutou značku a pramen Kněžné neminuli. Odtud byl pěkný sjezd přes Podolí na Zámeček a pořád po žluté lesem jsme dojeli na rozcestí nad Sv. Matoušem, což je kostel, ke kterému jsme sjeli a pohoupali se na vysokých houpačkách. Sjezdem po louce a sjezdovce jsme dojeli  do Jedlové u Deštné. Odtud tvrdým výchozem po červené kolem rekreačních objektů a pak už po krásných cestách přes Kout, Šediviny do Plasnice a po žluté do Sedloňova. Odtud stejně jako předešlý den po modré do Sněžného.

Den třetí  (9.5.) : najeto 77 km -  průměr 15,4 km/h - převýšení cca  1670m  MAPA trasy

Tento den jsme vyrazili jen ve čtyřech lidech, Tomáš odjel na závody MTBO.

V plánu byla delší návštěva polských lesů a slatí za naší hranicí.

Vyjeli jsme po silnici tentokrát na druhou stranu na jih k samotě Na Krahulci, tady jsme se napojili na žlutou značku a přes Dobřany (autokros) jsme sjeli na silnici do Šedivin. Kousek po ní a pak ostře vlevo po zelené do pěkného kopce cestou na rozcestí Rovenské Šediviny. Zde opět po žluté po malých silničkách pře s Lomy jsme sjeli pěkným trailem do Antonínova údolí, přejeli jsme říčku Bělou  a asi po  1 km značka prudkou stezkou začala stoupat vlevo do svahu směrem na Uhřínov. Projeli jsme kolem středověkého skanzenu Villa Nova k rozcestí Nad Kačerovem. Tady vlevo po modré stoupáním po pastvině jsme přejeli hřeben nad Zdobnicí a pěkným sjezdem sjeli do Zdobnice. Tady to vypadalo, že se rozprší, ale spadlo jen pár kapek a my mohli vyjet Čertovým dolem po silnici na hlavní hřeben Orlických hor k rozcestí Pod Homolí. Tady se oddělil Miras se svým lehátkem a po silničce sjel do Orlického Záhoří. My tři ostatní jsme využili modré značky a terénem pěkným sjezdem jsme sjeli také do Orlického Záhoří. Tady jsme našli hotel Kunštát a dobře se najedli. Pak jsme přejeli státní hranici a v Mostowicích  jsme najeli na žlutou značku, pak modrou a rozlehlými lesy téměř bez nějakého převýšení jsme našli rezervaci CzarneBagno a Topielisko. Je tady krásná tundra, dřevěné lávky a rozhledna.  Odtud  krátkým sjezdem na silnici z Dusniki Zdroj a pak polskou cyklotrasou po zelené drsným výjezdem na Zieleniec. Polské lyžařské středisko na hřebeni Orlických hor. Po asi 3 km po silnici s krásnými výhledy jsme opět jako první den dorazili na Čihadlo, vrátili se zpátky do Česka a tentokrát rovnou sjezdem do Olešnice. Pak už jen po silnici do Sněžného.

Den čtvrtý (10.5.) : najeto 32 km -  průměr 15,3 km/h - převýšení cca  720m  MAPA trasy

Po nočním dešti jsme ráno zvolili trasu spíše po tvrdém podkladu, takže už zase v pěti lidech jsme po silnici přes Rzy, Dlouhé, Borovou a Čermnou dojeli na pevnost Dobrošov a Jiráskovu chatu. Pěkné výhledy na Náchodsko. Pak pěkným sešupem jsme sjeli do Pekla. Což je výletní místo v údolí řeky Metuje. Tady v místí hospodě jsme měli oběd a podél říčky jsme dojeli na Nový Hrádek a zříceninu hradu Frymburk. Pak už jen po žluté terénem naRzy a po silnici zpět do Sněžného.

Následoval návrat ze soustředění domů

Historie teamu rok 2015 - zpět

nacházíte se na stránkách www.turbosnekteam.com